FairPhone 2 یک گوشی هوشمند با قابلیت تعویض قطعات به صورت آسان

  • منبع: gsmarena
  • تاریخ: جمعه 29 خرداد 1394 - 22:26
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
FairPhone 2 یک گوشی هوشمند با قابلیت تعویض قطعات به صورت آسان

احتمال این که تاکنون اسم "الماس های خون" به گوشتان خورده باشد زیاد است، مواد مرکب و پیچیده ای که در ساخت گوشی های هوشمند نیز به کار رفته اند و مشکل ساز نیز شده اند. کمپانی Fairphone اولین بار در کمپین سال 2013 خود به این موشوع پرداخت و با آن نیز مشهور شد. این کمپانی هم اکنون یک گوشی هوشمند جدید را معرفی نموده است، که Fairphone 2 نام دارد.

قطعات این گوشی هوشمند به آسانی و توسط یک پیچ گوشتی از یکدیگر قابل جدا کردن هستند، البته صفحه نمایش اکثر گوشی های هوشمند قابل جدا کردن و تعویض است اما تفاوت اینجاست که همه قطعات این گوشی جدید را می توان تعویض نمود. تفاوت این گوشی با پروژه Ara گوگل در اینجاست که در پروژه جدید گوگل می توان قطعات متفاوت را کنار هم گذاشت و گوشی هوشمندی متفاوت ساخت، در حالی که در این گوشی قطعات خراب شده را می توان با قطعات نو تعویض نمود. البته گفتنی است که این گوشی دارای قسمت های برای اضافه شدن سنسور ها در آینده و توسعه خود می باشد.

این گوشی دارای آندروید 5.1، صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح 1080p، صخامت 0.7 میلی متر و صفحه محافظ Gorilla Glass 3، چیپست Snapdragon 801، 2 گیگابایت رم، دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و قابلیت اتصال به شبکه های 4G می باشد.

این گوشی دو سیم کارته است.

 

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)