لپتاپ های تبلت شونده، جای تبلت ها را در بازار خواهند گرفت

  • منبع: gsmarena
  • تاریخ: سه شنبه 17 آذر 1394 - 02:14
  • صفحه: اخبار
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
لپتاپ های تبلت شونده، جای تبلت ها را در بازار خواهند گرفت

چند سال قبل و پیش از عرضه تبلت ها، لپتاپ ها کار آن ها را انجام می داده و بازار آن ها را در اختیار داشتند. این دستگاه ها دارای یک سیستم عامل تقریبا متوسط و سیستم عامل ویندوز برای پردازش پایه اطلاعات، مطالعه و وبگردی بودند در حالی که مزایایی هم چون قابل حمل بودن و باتری دارای عمر طولانی را داشتند. پس از عرضه اولین آیپد در سال 2009 و افزایش تولید تبلت ها توسط اپل و کمپانی های دیگر مانند سامسونگ، تبلت ها به مرور زمان جای لپتاپ ها را در بازار گرفتن و محبوبیت آن ها افزایش یافت و کمپانی گوگل بازار لپتاپ ها را با سری Chromebook خود تسخیر نمود.

بر اساس گزارشی جدید از کمپانی تحقیقات بازار IDC، در آینده نزدیک تبلت ها نیز جای خود را در بازار به دستگاه های جدید دو رگه یا همان لپتاپ/تبلت ها خواهند داد که با الصاق و یا عدم الصاق صفحه کلید، کار لپتاپ و تبلت را همزمان انجام خواهند داد. در این زمینه نیز در ابتدای امر دستگاه های دورگه دارای سیستم عامل ویندوز موقف خواهند بود و جای تبلت های آندرویدی موفق را خواهند گرفت، همانطور که Surface Pro3 مایکروسافت تاکنون چنین نموده است. وضعیت آیپدهای اپل نیز تغییر خاصی نخواهد کرد.

همزمان با موفقیت سری surface مایکروسافت و عرضه تبلت/لپتاپ Pixel C گوگل و آیپد پرو اپل، کمپانی های دیگر نیز برای رقابت با این کمپانی ها دست به تولید دستگاه های مشابه اما ارزانتر خواهند زد که بازار این دستگاه ها را در آینده داغ تر می کند.

دیدگاه ها
افزودن دیدگاه
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)